Kisahku Dicintai Seseorang Yang Sangat Kucintai, Sebelum Semuanya Berubah

0
123
views
sumber: google.co..id

Dicintai seseorang yang betul-betul kamu cintai pasti menjadi sesuatu yang betul-betul membahagiakan. Hal hal yang demikian menggambarkan bahwa tiada cinta bertepuk sebelah tangan. Mencintai seseorang tak pernah sekalipun mengamati kita ialah sesuatu yang betul-betul menyakitkan. Bibir malahan tidak bisa berucap meskipun rasa cinta yang bergejolak di dalam hati kian besar.
Dicintai seseorang yang betul-betul kamu cintai ialah kebahagiaan, patut
Saya mengenalnya sejak kecil. Kami banyak menghabiskan waktu bersama sedari bocah ingusan sampai beranjak dewasa dalam ikatan pertemanan. Hingga saya menyadari suatu hari ketika saya beranjak remaja. Dikala saya mulai mengetahui apa itu cinta untuk pertama kali. Dia merupakan seorang gadis yang mandiri dan periang. Semenjak SD sampai SMP saya sengaja menirunya untuk berguru di daerah yang sama.
Kisahku dengannya mungkin tidak seindah cerita dalam novel cinta terupdate. Masih dalam lingkup pertemanan, perasaan sayangku padanya menjadi lebih besar. Semenjak ketika itu, saya sadar bahwa saya mencintainya. Namun kusimpan rapat-rapat perasaan ini sebab ia tidak Menonjol mempunyai perasaan yang sama padaku. Sejak hari itu saya meyakinkan diriku bahwa perasaan yang saya miliki hanyalah cinta simpanse. Saya yakin lambat laun rasa ini akan sirna dengan sendirinya.
Rupanya saya salah. Bukannya sirna, rasa sayang dan cintaku padanya justru kian menguat. Sampai hatiku benar-benar hancur ketika gadis yang ialah teman dekatku sejak kecil berpacaran dengan laki-laki lain sahabat sekolah kami. Bagaimana hancurnya perasaanku ketika itu, saya konsisten tidak berharap menunjukkannya. Saya konsisten bersikap seperti awam dan tidak berharap mengganggu kebahagiaannya.
Sesudah lulus sekolah, kami mencapai karir kami masing-masing. Saya sengaja menjauh darinya sebab saya bertekat untuk membunuh rasa sayang ini. Hari demi hari kulalui untuk kian mengubur perasaanku pada cinta pertamaku. Gadis kecil yang senantiasa bersamaku sejak kecil tetapi tidak pernah tahu perasaan cintaku yang hakekatnya. Kisahku ini bukan termasuk cerita cinta romantis.
Sesudah saya benar-benar sukses melupakan rasa sayangku padanya, tiba-tiba dia kembali timbul di kehidupanku. Dikala saya telah mapan dan berpenghasilan semacam itu pula dengannya, Dia datang dengan senyum manis yang masih sama. Dia tumbuh menjadi wanita yang mandiri dan pekerja keras. Dia lakukan apa saja demi membahagiakan orang tuanya.
Siang itu saya bagai tersambar petir ketika Dia mengucapkan perasaan cintanya padaku. Saya tidak tahu mesti bagaimana. Sekarang di hatiku telah taka da lagi Namanya. Saya telah lama menghilangkan perasaan cintaku padanya yang dulu bergejolak. Di sisi lain saya berharap memberikan kans hatiku untuk mencintainya lagi. Namun di sisi lain, susah bagiku untuk menumbuhkan gejolak percintaan seperti dulu lagi. Apalagi dikala saya tahu sebagian sifatnya yang bertolak belakang denganku. Saya dapat menerima seseorang yang lebih darinya.
Butuh waktu lama bagiku untuk mempertimbangkan bagaimana kelanjutan kisahku dengannya. Sempat berfikir untuk meninggalkannya tetapi ada sudut kecil berada jauh di dalam hati mengatakan pertahankan ia dan berlajarlah lagi untuk mencintainya. Dengan berpegang pada doa, saya mantap menjadikannya seorang istri. Menjalani hari-hari bersuka ria sesudah komitmen suci yang kami ucapkan. Saya masih berlajar mendapatkan dan mencintainya. Saya yakin, secepatnya rasa cinta dan sayang yang dulu pernah memenuhi hatiku akan kembali datang.
Demikianlah kisah dan cerita hidupku yang bisa memberikan makna mendalam perihal dicintai seseorang yang betul-betul kamu cintai. Semoga memberikan pandangan baru.

 

Sumber: tipsmoveon.com